Δημοφιλείς Παραλίες και Θράκη

Γράφει ο Δημοσθένης Π. Δούκας

Παραλίες βραβευμένες και πολυφωτογραφημένες, με χρυσαφένια ψιλή άμμο ή βότσαλο, με νερά στις αποχρώσεις του μπλε και του πράσινου, επιβλητικοί βράχοι που ξεπροβάλλουν από την θάλασσα, παραλίες διαμάντια της Ελλάδας, που τις λούζει το φως του ήλιου, θα μπορούσαν να συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό μιας παραλίας.

Το ελληνικό καλοκαίρι πλησιάζει και εμείς το χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Να βιώσουμε χαλαρές στιγμές μακριά από όλους και απ΄ όλα σε κάποια παραλία, όπου το μόνο που θα μας απασχολεί είναι το πού θα γευματίσουμε αργότερα.

Το European Best Destination, όπως κάθε χρόνο, δημιούργησε λίστα με τις καλύτερες παραλίες της Ευρώπης. Οι 22 επιλογές αντιστοιχούν στις απαιτήσεις κάθε τουρίστα. Στην λίστα περιλαμβάνονται χρυσαφένιες αμμουδιές, απομονωμένες ακτές, κρυφές ή άγριες παραλίες, για ρομαντικές ή οικογενειακές καταστάσεις, για θαλάσσια σπορ ή απόλαυση της παρθένας φύσης.

Την λίστα με τις 22 παραλίες δημιούργησαν οι ψήφοι ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο. Για μια ακόμη φορά οι ελληνικές παραλίες αποθεώθηκαν και επιλέχθηκαν οι τέσσερις ομορφότερες και γοητευτικότερες!  

Οι 4 κορυφαίες ελληνικές παραλίες είναι: Παραλία Μονολιάς-Λιχαδονήσια/Ελαφονήσι-Κρήτη/Πόρτο Κατσίκι- Λευκάδα/Άγιος Κωνσταντίνος-Αστυπάλαια.

Για μια ακόμη χρονιά στις επιλογές των τουριστών για τους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς , όπως καταγράφονται στις έρευνες των αξιόπιστων μέσων παγκοσμίως και στην Ελλάδα, δεν περιλαμβάνονται παραλίες (και άλλοι τουριστικοί πόροι) της ΘΡΑΚΗΣ. Ποτέ σε κάποια έρευνα τάσεων και επιλογών τουριστών σε παγκόσμιο επίπεδο δεν υπάρχει ένα τουριστικό τοπόσημο της Θράκης. Παρ’ όλες τις ιδεοληψίες και τις φαντασιώσεις των πολλαπλών τοπικών εξουσιών και υπηρεσιακών παραγόντων του “τουριστικού κυκλώματος”(Βουλευτές-Περιφερειάρχες-Δήμαρχοι) για την <τουριστική ανάπτυξη> της Θράκης και τις <τεράστιες προοπτικές της> οι αριθμοί παραμένουν ξεροκέφαλοι.

Ο <τουριστικός προορισμός Θράκη> δύσκολα θα μπει στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Όχι γιατί δεν έχει τους ανάλογους πόρους, μνημεία και θέλγητρα. Αλλά γιατί εδώ και δεκαετίες η ασκούμενη τουριστική πολιτική, σε όλα τα επίπεδα, για την Θράκη είναι χωρίς ουσία, περιεχόμενο και στόχους. Η προβολή του τόπου καταναλώνεται μόνο στην Επικοινωνία, η οποία σχεδιάζεται με εμπειρικό τρόπο και όχι με κανόνες marketing, αγνοώντας δηλαδή τις άλλες δύο λειτουργίες του Τουριστικού Marketing που είναι η Ανάπτυξη και ο Έλεγχος. Οι αυτοδιοικητικοί κάθε βαθμίδας σπαταλάνε χωρίς λόγο και σκοπό <συμμετοχές> σε τουριστικές εκθέσεις με κατανάλωση … ζεϊμπέκικων και χαμόγελων σε ανύπαρκτους αποδέκτες.