Γράφει ο Δημοσθένης Π. Δούκας
Σύμφωνα με τα λεξικά η ραψωδία είναι:
1. ( φιλολογία ) ενότητες, μορφές κεφαλαίου, στα ομηρικά έπη όπως χωρίστηκαν από
τους γραμματικούς της ελληνιστικής περιόδου
↪ Για την Ιλιάδα, σημειώνουμε τις 24 ραψωδίες με κεφαλαία γράμματα. Για την
Οδύσσεια, σημειώνουμε τις 24 ραψωδίες με μικρά, πεζά γράμματα.
2. ( ιστορία , στην αρχαία Ελλάδα) έπος , επικό ποίημα που απήγγελλε ο ραψωδός
3. ( μουσική μορφολογία ) είδος, φόρμα σύνθεσης της κλασικής , λόγιας μουσικής,
κυρίως της ρομαντικής περιόδου με ελεύθερο χαρακτήρα που εκφράζει έντονα
συναισθήματα
4. (ως τίτλος ποιήματος, μουσικού έργου) με κεφαλαίο: «Ραψωδία»
Από τις παραπάνω επιλογές, η λογοτεχνική πρόσφατη κατάθεση του ΧΡΗΣΤΟΥ ΤΣΑΝΤΑΛΗ «ΓΙΑΤΙ ΧΛΕΥΑΖΕΙΣ ΟΤΙ ΣΕ ΠΟΝΑ!», εμπεριέχει λειτουργικά και τις τέσσερις, με μια εκφραστική και διανοητική μέθοδο και γραφή που εκπλήσσει θετικά και παράγει στον αναγνώστη πνευματικές πρωτόγνωρες αναζητήσεις σε γοητευτικούς ατραπούς.
Το βιβλίο του δικηγόρου, μουσικής περσόνας, frontman των INK και συγγραφέα είναι μια εκλεπτυσμένη, διαυγής, ανατρεπτική σπουδή πάνω στις ανθρώπινες ταυτότητες και συγχρόνως μια δημόσια πνευματική του αυτοβιογραφία. Υιοθετώντας και εμπλουτίζοντας την Ομηρικό οδό, δομεί στις 218 σελίδες της σπαρακτικής κατάθεσης του τις κάτωθι 36 ραψωδίες του.
ΡΑΨΩΔΙΑ Ι, ΚΟΣΜΟΣ, ΕΥΡΩΠΗ, ΕΠΟΧΗ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΙΙ, ΠΑΤΡΙΔΑ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΙΙΙ, ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΙV, AΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ V, MORRISON
ΡΑΨΩΔΙΑ VI, LAYNE
ΡΑΨΩΔΙΑ VI Β, Ο ΚΗΠΟΥΡΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ VII, ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
ΡΑΨΩΔΙΑ VII B
ΡΑΨΩΔΙΑ VIII, ΠΟΛΥΦΗΜΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ IX, AXIΛΛΕΑΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΙΧ ΙΙ, ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ
ΡΑΨΩΔΙΑ Χ, VLAD
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΙ, ΠΑΝΟΠΛΙΑ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΙΙ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΙΙΙ, ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΙV, ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧV, ANOΙΞΗ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧVI, ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧVII, ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧVIII, ΛΑΕΡΤΗΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΙV, ΚΑΛΥΨΩ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧ, ΤΑΞΙΔΙ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧΙ, ΧΡΟΝΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧΙΙ, ΜΟΥΣΑ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧΙΙΙ, ΝΙΤΣΕ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧΙV, ΡΑΘΥΜΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧV, ΠΑΝΑΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧVI A, KIΡΚΗ ΜΕΝΟΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ XXVI Β, ΚΙΡΚΗ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧVII, OSCAR
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧVIII, ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧVIV, ΛΗΘΗ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΧΧΧ, ΓΕΝΝΕΣΙΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΟΔΥΣΣΕΥΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
Η καθαρή, φωτεινή και ζωογόνος ματιά του, το καινοτόμο βλέμμα του, καταγράφουν ,με πάλλουσα ευαισθησία και αγωνία σε συνδυασμό με ιδιάζουσα πολυφωνική ταραχή και ίλιγγο,το ανάγλυφο προσωπικό εκρηκτικό του σύμπαν. Η υβριδική του γραφή και το πολύτροπο λογοτεχνικό ύφος του στοχεύουν στην προσωπική μυθολογία του, στην οποία κυριαρχούν:
Η λατρεία του για την Σαμοθράκη.
Η απύθμενη αγάπη, στοργή και εκτίμηση του για τους JIM MORRISON(DOORS) και LAYNE STALEY (ALICE in CHAINS).
Η γοητεία και η έλξη για ιστορικά και μυθικά μορφοείδωλα
(ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ,ΠΟΛΥΦΗΜΟΣ,ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ,ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ,ΚΙΡΚΗ κ.α.)
Η εξόχως ευρηματική συνομιλία με τον ΚΟΜΗ ΔΡΑΚΟΥΛΑ, τον «ΠΑΛΟΥΚΩΤΗ».
Ο φιλοσοφικός αναστοχασμός και προβληματισμός μέσα από την αναφορά του στον συγγραφέα του «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» και το πάθος του για την ΛΟΥ ΑΝΤΡΕΑ-ΣΑΛΟΜΕ.
Η γενναία απόπειρα ερμηνείας του ΧΡΟΝΟΥ, που παραπέμπει στο «Είναι και Χρόνος» του Μ. Χάιντεγκερ.
Η απαστράπτουσα ερμηνεία των παθών του εξαίσιου «καταραμένου» OSCAR WILDE.
Το βιβλίο του Χ.ΤΣΑΝΤΑΛΗ συγκροτεί ένα ψηφιδωτό με στέρεη ερμηνεία του σύγχρονου νεωτερικού και μετα-νεωτερικού ανθρώπου, μια βουτιά στα σπήλαια και τις αβύσσους της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης.