Γράφει ο Δημοσθένης Π. Δούκας
Το μεγαλύτερο, σύνθετο και απειλητικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Έβρος τις
τελευταίες δεκαετίες είναι η παρατεταμένη και διαρκής δημογραφική κρίση που ενδύεται τα
χαρακτηριστικά κατάρρευσης.
Οι κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης, οι νομαρχιακές και περιφερειακές αρχές που
διοίκησαν το νομό, οι δημοτικές ποικιλόχρωμες εξουσίες που είχαν την ευθύνη των
τοπικών κοινωνιών πορεύθηκαν στα τυφλά καθώς < αγρόν ηγόραζαν>.Έτσι ο Έβρος
διχοτομήθηκε. Αναδύθηκε μια ακμάζουσα και πολλαπλασιαζόμενη Αλεξανδρούπολη και
<γεννήθηκε> ένα παρακμιακό και θνησιγενές εσωτερικό του νομού, στο οποίο η κοινωνική
διάλυση έχει έλθει εκκωφαντικά στα χωριά και ιδιαίτερα του βορείου Έβρου.
Την φετινή εκπαιδευτική περίοδο που ξεκίνησε πριν από λίγο στα 24 χωριά των πρώην
ΔΗΜΩΝ ΚΥΠΡΙΝΟΥ και ΤΡΙΓΩΝΟΥ , που πλέον ανήκουν διοικητικά στον Δήμο
Ορεστιάδας, ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ δεν έκανε εγγραφή για την Α! Τάξη του Δημοτικού.
αλλά η κρίση εμφανίζεται σε όλο το σύστημα της δημοτικής εκπαίδευσης της περιοχής.
Στο δημοτικό σχολείο Κυπρίνου φοιτούν μόλις 27 παιδιά και στο δημοτικό σχολείο Δικαίων
46 μαθητές. Ο κίνδυνος πλέον ότι τα δύο σχολεία θα κλείσουν τα προσεχή χρόνια
<κραυγάζει..
Οι προτάσεις για το δημογραφικό που ανακοίνωσε πρόσφατα η κυβέρνηση , δεν
περιελάμβανε εξειδικευμένες και στοχευμένες προτάσεις για τον Έβρο όπως όφειλε. Ο
Έβρος , αν δεν το κατανόησε η κυβέρνηση, δεν έχει την ίδια αξία και σημασία για την
Ελλάδα με τους άλλους νομούς. Αν αυτή η θεώρηση δεν είναι ορατή από την κυβέρνηση,
τότε <<κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας …>>.
Ελπίζουμε ότι στις 3 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στην
Αλεξανδρούπολη(αφού δεν θα επισκεφθεί τον απειλούμενο βόρειο Έβρο) ο
Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης να διορθώσει την <ανορθογραφία> και το λάθος της
κυβέρνησης και εξαγγείλει μέτρα, δράσεις και πρωτοβουλίες για τη δημοκρατική
αναγέννηση του Έβρου. Πριν να είναι πολύ αργά για τη χώρα.