Ένα πουκάμισο αδειανό…..οι τουριστικοί προορισμοί της Θράκης με ελκυστικότητα και αξιοθέατα πανελλήνιου και παγκόσμιου ενδιαφέροντος.

Γράφει η Στέλλα Ν. Καραμήτρου

Ένα ιδεοληπτικό χαρακτηριστικό της εθελοτυφλίας που διακρίνει τις πολιτικές ηγεσίες της Περιφέρειας Αν.Μακεδονίας-Θράκης και των Δήμων της Θράκης και ιδιαίτερα των προσώπων  που έχουν ρόλο και ευθύνη για την χάραξη και υλοποίηση της τουριστικής πολιτικής είναι η συνεχής κατανάλωση ελαφροτήτων για τους  <εξαίσιους>, <μοναδικούς>,<ανεπανάληπτους> τουριστικούς πόρους και προορισμούς, που εδώ και δεκαετίες θα μπορούσαν να είναι <ατμομηχανές> ανάπτυξης της περιοχής , αλλά πάντα κάτι πάει στραβά και οι στόχοι δεν υλοποιούνται….. Οι λεονταρισμοί και η αμετροέπεια που  τους διακατέχει , δεν επιτρέπει να αναλύσουν με λογική και επιστημονική τεκμηρίωση, γιατί η Θράκη, ουσιαστικά, απουσιάζει από τους πανελλήνιους και παγκόσμιους  τουριστικούς χάρτες. Καταναλώνει ένα μικρό ρεύμα εσωτερικών τουριστών και (ευτυχώς) ένα ικανοποιητικό ρεύμα Βαλκάνιων και Τούρκων  επισκεπτών. Όμως στα μεγάλα και ισχυρά τουριστικά δρώμενα , αυτά που παράγουν κύρος και δημιουργούν  τουριστικά ρεύματα , η Θράκη απουσιάζει.

Ένα δείγμα της απουσίας  αυτής, είναι τα ετήσια άρθρα και κείμενα που δημοσιεύονται , εδώ και δεκαετίες ,σε εξειδικευμένα και επιδραστικά  περιοδικά, εφημερίδες, sites,newslleters κλπ. Έτσι και φέτος άρχισε η δημοσίευση ανάλογων κειμένων στα οποία, δυστυχώς, δεν αναφέρεται κανένας δημοφιλής, εξαιρετικός, γοητευτικός προορισμός της Θράκης. Πριν λίγες ημέρες π.χ. η Daily Telegrapf, δημοσίευσε την φετινή λίστα της με τους 10 προορισμούς  της Ελλάδας που είναι ιδανικοί για διακοπές. Σε αυτήν αναφέρονται η Κίμωλος, η Νάξος, η Πρέβεζα, τα Ζαγοροχώρια, το Μέτσοβο, η Σύρος, η ανατολική Κρήτη, η Αλόννησος, το Καστελλόριζο και η Σαντορίνη. Για διαφορετικούς λόγους αυτές οι περιοχές για τους Βρετανούς θεωρούνται ιδανικοί τουριστικοί προορισμοί. Αυτά τα άρθρα, σε ΜΜΕ παγκόσμιας εμβέλειας, είναι μια τεράστια <περιουσία> που δεν μπορεί να εξαγοραστεί με χρήματα. Όσοι ασχολούνται επιστημονικά με τον τουρισμό το γνωρίζουν.

Κάποιος λοιπόν εύλογα θα μπορούσε να αναρωτηθεί επί παραδείγματι: “Η Σαμοθράκη , δεν έχει τις προϋποθέσεις να μπει στην λίστα αυτή;”. Και φυσικά τις έχει. Δεν έχει όμως δημοτική αρχή και τοπικούς παράγοντες και επιχειρηματίες ικανούς και δημιουργικούς για να αναδείξουν και να διαχειριστούν το brand name ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ.Η εθελοτυφλία τους δεν επιτρέπει να σχεδιάσουν και να προγραμματίσουν σοβαρές και παραγωγικές τουριστικές πολιτικές. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τους λοιπούς αυτοδιοικητικούς οργανισμούς της Θράκης. Δυστυχώς ψηφίζονται πολλά, ανακοινώνονται και διαφημίζονται ακόμα περισσότερα αλλά πραγματοποιούνται ελάχιστα. Κρίμα…..

Μπορεί επίσης να σας αρέσει