Γράφει ο Δημοσθένης Π. Δούκας
Η έκθεση ζωγραφικής(Νομαρχείο, Αλεξανδρούπολη) της Γαρυφαλλιάς Μπαρή με τίτλο
<Παραδοσιακή ιστορία της Θράκης>, ήταν ένα ξεχωριστό και αποκαλυπτικό εικαστικό
δρώμενο , με ύψιστη συμβολική και αισθητική αξία και σημασία. Ήταν μια έκθεση η οποία
ανάδειξε και πιστοποίησε ότι η ζωγράφος που γεννήθηκε στο Φανάρι και δημιουργεί
σήμερα στην Αλεξανδρούπολη κατέκτησε δικαίως κομβική θέση στους κατεξοχήν
πηγαίους Έλληνες δημιουργούς που εντάσσονται στο ρεύμα των ναΐφ καλλιτεχνών οι
οποίοι ζωγραφίζουν από μια απαράμιλλη εσωτερική ευαισθησία για όλα τα θέματα που
αφορούν τη ζωή.
Η Γ. Μπαρή με οδηγό το ένστικτό της και την εικαστική ευφυία της στους πίνακες της
έκθεσης της καλλιέργησε αρμονικούς χρωματικούς συνδυασμούς και με λαμπερά έντονα
χρώματα αποκαλύπτει μυστικές και γοητευτικές πτυχές της αγροτικής ζωής της Θράκης,
υμνεί την καθημερινότητα της ζωής και μια Θράκη φωτεινή και νοσταλγική. Συνθέτει ένα
πολύχρωμο παραδοσιακό παλίμψηστο με σπάνια λαογραφική και αισθητική αξία .
Επικεντρώνεται σε ένα ευφρόσυνο αγαπητικό κόσμο, αντλεί ποικίλη θεματολογία από την
ύπαιθρο, το περιβάλλον, τις παραδοσιακές οικογένειες και οικίες , τα έθιμα και την
καθημερινότητα των κατοίκων της Θράκης. Ιδιαίτερες πηγές έμπνευσης και αναφοράς της είναι το Φανάρι, η Ξάνθη, η Βύσσα, η Μάκρη και το Δέλτα του Έβρου. Οι πίνακες της αποσκοπούν στη δημιουργία μιας διαλεκτικής σχέσης παρελθόντος-παρόντος-μέλλοντος
και στη αναζήτηση της συλλογικής και ατομικής μνήμης, ενός κρίκου συνοχής και
σύνδεσης των ανθρώπων μεταξύ τους, αλλά και σύνδεσης των ανθρώπων με την αγροτική
ζωή και τη φύση.
Έλληνες ναΐφ καλλιτέχνες ήταν ο Θεόφιλος, ο Μποστ , η Μαρία Πωπ ,ο Ν. Γ. Πεντζίκης, ο
Ευγένιος Σπαθάρης κ.α.